Produkt teorier
Sidder du med tanker, problemer eller er bare nysgerrig omkring teorier vedrørende et firmas produkt, så er der en liste af gængse produkt teorier teorier her.
Det skal huskes at produktet er det første af de 4 P’er (eller 7 P’er og lignende teorier), da det er grundlaget for transaktionen mellem virksomheden og kunden. Produktet kan siges at være udgangspunktet for at virksomheden overhovedet kan eksistere. Et produkt kan derfor defineres som:
Et produkt er en løsning, der tilbydes et marked, og som opfylder et behov hos en målgruppe.
Da et produkt, grundet definitionen, kan antage mange forskellige former kan vi lave en opdeling som følgende:
- Et fysisk produkt
- En serviceydelse
- En idé
- En organisation
- Et sted
- En person
Det er således ikke en betingelse at et produkt skal sælges på et marked mod udveksling af hårde kontanter, idet mange produkter markedsføres over for en målgruppe, uden at produktet koster noget for brugeren. Det kan foreksempel være en person eller politisk parti i en valgkampagne.
Så under “Produkt teorier” vil der blive set på teorier som kan benyttes af virksomheden når der skal laves en produktstrategi.